Allerede Mid Autumn Festival

Tiden flyr av gårde og snart er september over. Jeg har allerede klart å venne meg til å ta blunder i tide og utide, men det er vel en del av IB livet. Føsrteåringene har nå vært her i tre uker, og det ser ut til at de sakte men sikkert finner sin plass her på skolen. Selv har jeg mye å gjøre, særlig akademisk. Extended Essay og TOK essay first draft skal leveres snart, i tillegg til alt arbeidet som lærerne gir oss (jeg tror biologi læreren min tror vi ikke har andre fag en biologi når har gi ross lekser...) og ikke minst alt det som kommer med university applications. 


Uansett, denne helgen var langhelg på grunn av Mid Autumn festival, og folk på skolen her inviterte meg til god mat og gjestfrihet. Jeg tror jeg har spist nok for hele nest uke. 

Mooncake, en tradisjonell kinesisk mid autumn dessert
Vi startet med Quan Cai denne uken, og jeg skulle egentlig ha Outward Bound i dag, men det ble utsatt fordi Typhoon "Usagi" er på vei! Geo læreren min er oppe i hundre, siden vi holder på med kapittelet "Hazards" i Geografi nå, og dette er en god Case Study.
Mer og Typhoonen kan leses her.


Post a Comment