En måned igjen

Utrolig nok er det bare en måned igjen før jeg sitter på flyet på vei hjem til Norge. Jeg skal hjem for første gang på 9 måneder! Jeg gleder meg jo, men det er samtidig skummelt å tenke på at halve LPC tiden snart er over allerede.


あと一ヶ月でもう高校二年が終わります。来月九ヶ月ぶりにノルウェーへ帰ります。時間が経つのが早いです。

Andreåringene har hatt study-leave siden forrige uke og sitter nå å pugger som bare det til IB eksamen. Vi førsteåringer har derimot timer ut denne uken før vi starter med våre end of year exams, som heldigvis ikke er så ille som selve IB eksamen. Jeg må allikevel få kommet meg gjennom hele Geografi, Biologi, Matte og Mandarin pensumet vi har gått gjennom i år, øve meg på å skrive comparativ essay for Engelsk og ikke minst jobbe mot Norsk skriftlig eksamen, som faktisk er en final exam for oss førsteåringer. 

先輩たちは先週授業が終わって、今はテストへ向けて勉強を一生懸命頑張っています。私たちは今週で授業が終わり、来週から期末テストが始まります。

Etter en del uker med regn, skyer og forferdelig fuktig vær, har ihvertfall solen bestemt seg for å varme opp hverdagen! 

最近は天気がいいです!

Academic Block og svømmebassenget med Ma On Shan Peak i bakgrunnen
学校、プールと山

Post a Comment